لابیاپلاستی با لیزر و مزایای آن

لابیاپلاستی با لیزر جدیدترین تکنیک‌های زیبایی زنان برای بهبود و تغییر ظاهر و اندازه لابیاهاست. بسیاری از خانم ها برای اصلاح ظاهر واژن و رابطه جنسی دلپذیرتر به سراغ انجام این تکنیک می‌روند. اما آیا می دانید لابیاپلاستی با لیزر چگونه انجام می‌شود؟ درباره محدودیت‌ها و مزایا آن اطلاع کافی دارید؟

اگر تصمیم انجام لابیاپلاستی با لیزر را دارید، خواندن این مقاله از سایت دکتر فاطمه ارشادی؛ متخصص زیبایی زنان برای شما کمک کننده خواهد بود.

منظور از لابیاپلاستی با لیزر چیست؟

لیزر لابیاپلاستی یک روش جراحی زیبایی است که برای تغییر شکل و اندازه لبهای بیرونی لابیاها استفاده می‌شود. در این روش، از انرژی لیزر (CO2) برای تغییر شکل، حجم و متقارن سازی لابیاها استفاده می‌شود.

در لابیاپلاستی با این تکنیک، اشعه لیزر با دقت بالا در جهت کاهش اندازه و بهبود ظاهر ناحیه تناسلی زنان بر روی لابیاها تابیده می‌شود. این تابش لیزری به بافت لبها انرژی می‌دهد و باعث تغییر شکل و حجم آنها می‌شود. استفاده از لیزر به عنوان دقیق ترین روش لابیاپلاستی می‌تواند نواحی خارجی لابیاها را بهبود داده و نظم و تناسب در ظاهر لابیاها را برقرار کند.

مزایا لابیاپلاستی با لیزر

مزایا لابیاپلاستی با لیزر

همانطور که اشاره شد لابیاپلاستی با لیزر، یک روش جدید لابیاپلاستی است که به علت مزایای زیادی که نسب به جراحی دارد، جای خود را در روش های زیبایی زنان باز کرده است. در ادامه به بررسی عمده ترین مزایا لابیاپلاستی با لیزر خواهیم پرداخت اما قبل از آن توجه داشته باشید که شرایط بدنی و اهداف درمانی افراد باهم متفاوت است و نتایج لابیاپلاستی با لیزر نیز برای هر فرد متفاوت خواهد بود:

۱- کم ریسک و غیرتهاجمی

یکی از مزایای اصلی این تکنیک این است که به عنوان یک روش غیرتهاجمی شناخته می‌شود. در این روش، بدون بریدگی‌های بزرگ یا جراحی باز، اصلاح شکل و اندازه لبیاها انجام می‌شود و این به این معنی است که خطر عفونت، خونریزی، خارش و همچنین زمان بهبودی پس از جراحی کاهش می‌یابد.

۲- کوتاه بودن زمان جراحی

لابیاپلاستی با لیزر نسبتا سریع انجام می‌شود. زمان جراحی در این روش نسبت به روش‌های سنتی لابیاپلاستی بسیار کمتر است و در نتیجه حدود زمان بستری، دوره نقاهت و بازگشت سریع‌تر به فعالیت‌های روزمره را به همراه خواهد داشت.

۳- عوارض کمتر و زمان بهبودی سریعتر

به دلیل عدم بریدگی‌های بزرگ و نیاز به درزهای بخیه بزرگ، لابیاپلاستی با لیزر باعث کاهش احتمال درگیری با عوارض بعد از لابیاپلاستی گردد. زمان بهبودی در این تکنیک نیز عموما کوتاهتر بوده و بیمار می‌توانند به زودی به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند.

۴- نتایج طبیعی و دلپذیر

با استفاده از لیزر در لابیاپلاستی، پزشکان قادرند شکل و اندازه لبیاها را به طور دقیق و هماهنگ با ساختار طبیعی بدن اصلاح کنند. پس نتیجه این عمل جراحی طبیعی‌تر و دلپذیر خواهد بود و به تناسب و تعادل بدن کمک می‌کند.

۵- افزایش راحتی و رضایت بیشتر بیمار

به دلیل مواردی که تا اینجا قید شد اعم از بهبودی سریع‌تر، دقت بالاتر، زمان کمتر عمل و ریسک پایین این تکنیک نسب به روش سنتی، بانوان رضایت بیشتری را بعد از لابیاپلاستی با لیزر تجربه خواهند کرد.

↫ کاربرد لیزر برای بانوان از زبان دکتر فاطمه ارشادی:

00:35
truncate dir-rtl

کاربرد لیزر برای زنان

لابیاپلاستی با لیزر چه زمانی پیشنهاد می‌شود؟

لابیاپلاستی با لیزر در مواقعیت که بیمار ترس از جراحی داشته باشد و یا لازم باشد دوره نقاهت کمتری را گذرانده و زودتر بهبود یابد، در الویت روش درمانی قرار خواهد کرد. همچنین مواردی که در ادامه عنوان خواهد شد از جمله دلایل گرایش زنان به رایج لابیاپلاستی با لیزر است:

  • لب های آویزان لابیاها
  • عدم تقارن لابیاها
  • بزرگ بودن لابیاها
  • عدم رضایت از ظاهر لابیا
  • ظاهر پیر و چروک واژن
  • دستیابی تجربه بهتر و با کیفیت‌تر رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی
  • تغییرات ظاهری پس از زایمان طبیعی

✍️ بیشتر بدانید: لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی؟

لابیاپلاستی با لیزر برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • سن مناسب لابیاپلاستی با لیزر 18 سال به بالا است. دختران زیر این سن چون هنوز بدنشان کاملا رشد نکرده است باید تا بعد از 18 سالگی صبر کرده و بعد از آن با مشاوره تخصصی از پزشک متخصص زنان، برای انجام این تکنیک تصمیم بگیرند.
  • بانوانی که بیماری های واژن مانند عفونت، خونریزی و زگیل تناسلی فعال دارند باید ابتدا این بیماری ها را درمان کرده و بعد به سراغ لابیاپلاستی با لیزر بروند.
  • خانم های باردار باید تا بعد از زایمان صبر کنند زیرا بعد از زایمان تاثیر عمل از بین خواهد رفتخ و فرد به نتایج دلخواه خود نخواهد رسید.
  • بعضی مواقع یعنی حدود ۱۰ درصد موارد ممکن است جنس و بافت لابیا فرد مناسب انجام لیزر نباشد، در این صورت روش جراحی توسط متخصص زنان پیشنهاد خواهد شد.

روند انجام لابیاپلاستی با لیزر

لابیاپلاستی با لیزر عموما تحت بی حسی موضعی با یا بدون بلوک عصب پودندال انجام می شود تا از بی‌حسی کامل لابیا اطمینان حاصل شود. این روش به صورت سرپایی انجام می‌شود، به این معنی که بیمار می‌تواند در همان روز به خانه بروید.

هنگامی که به راحتی روی میز حراجی عمل دراز کشیده اید، جراح ناحیه لب مینور که باید برداشته شود را با دقت علامت گذاری می کند. سپس در ناحیه مشخص شده بی حس کننده موضعی حاوی آدرنالین تزریق می شود تا خونریزی در حین یا بعد از عمل به حداقل برسد. در مرحله بعد از یک لیزر دقیق و ظریف مانند لیزر آر اف برای برش و تشریح بافت اضافی لابیا استفاده می شود. مزیت بزرگ استفاده از لیزر برای کاهش لابیا کاهش قابل توجه خونریزی است که جراح ممکن است در طول عمل با آن مواجه شود. هنگامی که مقدار مورد نظر بافت برداشته شد، جراح بخیه های جذبی را برای بستن خطوط برش انجام خواهد داد.

↫ فیلم لابیاپلاستی با لیزر توسط دکتر فاطمه ارشادی:

01:04
truncate dir-rtl

لابیاپلاستی با لیزر برای مراجعه کننده عزیز از لندن

نکاتی که باید قبل از لابیاپلاستی با لیزر بدانید

هنگامی که شما برای لابیاپلاستی لیزری مشاوره می کنید، جراح شما یک تاریخچه پزشکی از جمله داروهایی که ممکن است مصرف کنید، از جمله مکمل های گیاهی را می گیرد. برخی داروها از جمله آسپرین و داروهای حاوی آسپرین با افزایش خطر خونریزی مرتبط هستند. اجتناب از این داروها به اطمینان از یک روش امن با کاهش خطر عوارض و دوره بهبودی بسیار کوتاه‌تر کمک می‌کند.

  • سیگار کشیدن باید حداقل چهار هفته قبل از عمل قطع شود و حداقل تا دو هفته بعد از عمل باید از مصرف سیگار و دخانیات دیگر خودداری شود.
  • نیکوتین می‌تواند باعث اختلال در گردش خون در بافت‌های در حال بهبودی شود و در روند بهبودی تاخیر ایجاد شود پس مصرف آن باید محدود شود.
  • مصرف الکل نیز باید تا حداقل 2 هفته قبل از عمل کاهش یابد.

برای بهبودی سریع، مهم است که هم قبل و هم بعد از عمل هیدراته نگه دارید. هنگامی که به روز عمل خود رسیدید، مطمئن شوید که با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود هماهنگ کرده اید که شما را بعد از انجام عمل همراهی کند. در حالت ایده آل، باید کسی را داشته باشید که حداقل 24 ساعت پس از عمل مراقبتان باشد. همچنین باید مطمئن شوید که داروهای تجویزی مورد نیاز از طرف پزشک را قبل از شروع عمل خریداری کرده باشید تا در دوره نقاهت اولیه راحت باشید.

*~ سوالات متداول درباره لابیاپلاستی ~*

آیا لابیاپلاستی عوارض جانبی دارد؟

ممکن است عوارض جانبی مانند خونریزی، عفونت، تجمع سیالات، تحریک لبان یا تغییر حس لبان در نتیجه لابیاپلاستی رخ دهد. اما با رعایت دستورات پساعمل، این خطرات کاهش می‌یابد.

بهبود کامل بعد از لابیاپلاستی چه مدت طول میکشد؟

زمان بهبود کامل بعد از لابیاپلاستی ممکن است تا چند هفته طول بکشد. اما برخی از علائم مثل درد و تورم در مدت زمان کوتاه‌تر بهبود می‌یابند.

آیا نتیجه لابیاپلاستی دائمی است؟

نتیجه لابیاپلاستی معمولاً دائمی است، اما با گذشت زمان و تغییرات طبیعی در بدن، ممکن است شکل لبان تغییر کند مخصوصا اگر در سنین پایین انجام شود.

آیا لابیاپلاستی تأثیری بر عمل جنسی دارد؟

لابیاپلاستی ممکن است بهبودی در راحتی جنسی و اعتماد به نفس بیشتر در برخی افراد ایجاد کند، اما تأثیر آن بر عمل جنسی به صورت مستقیم و قطعی قابل پاسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیــنــک هــای مفــیــد