لابیاهای لابیاپلاستی جراحی خونریزی

لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی؟

لابیاپلاستی برای بانوانی انجام می شود که معمولا لابیا مینورهای بزرگی دارند و در موارد شدیدتر لابیاها به قدری بزرگ هستند که افراد نمی توانند لباس تنگ بپوشند و قادر به برقرار کردن رابطه جنسی مطلوب نیستند. در این صورت فرد به بهترین دکتر لابیاپلاستی مراجعه می کند و بعد از معاینه اولیه جراح تصمیم می گیرد که لابیاپلاستی با لیزر و یا با جراحی را برای فرد انجام دهد.

فرق لابیاپلاستی با لیزر و جراحی چیست ؟

فرق لابیاپلاستی با لیزر و جراحی چیست ؟

لابیاپلاستی به دو طریق انجام می شود؛ ۱) انتقال بیمار به اتاق عمل که در این روش جراح زیبایی زنان لابیاپلاستی را با بیحسی و با استفاده از چاقوی جراحی انجام می دهد . ۲) در روش دوم بعد از بی حسی موضعی از لیزر های زیبایی زنان مانند لیزر مونالیزا، لیزر ژولیت،برش ها بر روی لابیا ایجاد می شود.

برش های لایباپلاستی می تواند با استفاده از لیزر و یا تیغ جراحی انجام شود، اما این روش ها چه فرقی باهم دارند؟

نحوه انجام لابیاپلاستی با لیزر

در لابیاپلاستی با لیزر که با بی حسی موضعی صورت می گیرد در ابتدا نواحی مورد نظری که باید تغییر روی آنها صورت بگیرد علامت گذاری می شوند تا لیزر تنها به همین قسمت ها بتابد و بافت های مجاور دچار هیچ آسیب و یا تغییری نشوند. لیزر باعث بهبود جریان خون و ساخت کلاژن می شود که همین امر موجب جوانسازی واژن نیز می شود تنظیم درجه لیزر بسته به تشخیص جراح لابیاپلاستی متفاوت خواهد بود. مدت زمان لابیاپلاستی با این روش کمتر بوده و فرد دوره نقاهت کمتری را سپری خواهد کرد. لابیاپلاستی با لیزر نیازی به مدت زمان طولانی ندارد ، این جراحی را می توان ۳۰ الی ۴۵ دقیقه انجام داد .

مهم ترین مزایای لابیاپلاستی با لیزر

۱- عدم آسیب به بافت لابیا

متخصصان از لیزر نیز برای انجام لابیاپلاستی استفاده می کنند. لیزر نسبت به روش های جراحی سنتی روش لطیف تری برای از بین بردن لبیاهای بسیار بزرگ است. لابیاپلاستی قدیمی تر، شامل برداشتن بافت اضافی لابیا با قیچی جراحی (clamp) و بخیه زدن بافت است.

یک مشکل در این روش این است که قیچی جراحی بافت ظریف لابیا را خرد می کند. بافت خرد شده یا آسیب دیده روند بهبودی را به تعویق می اندازد. بافت خرد شده در روش سنتی همچنین می تواند باعث افزایش جای زخم شود.

عدم آسیب به بافت لابیا در لابیاپلاستی با لیزر

۲- خونریزی کمتر

از آنجا که برش لیزر در لابیاپلاستی با ایجاد برش، رگ های خونی را مهر و موم می کند، جراحی بدون خونریزی و با خونریزی جزئی همراه است. بنابراین با استفاده از لیزر، رگهای خونی بدون نیاز به گیره جراحی بسته می شوند. گیره هموستاتیک یا پنس شریانی ابزاری است که در بسیاری از اقدامات جراحی برای کنترل خونریزی مورد استفاده قرار می گیرد.

۳- التهاب کمتر

همچنین در روش لیزر زخم های جراحی در صورت آسیب دیدگی بافت،بهتر بهبود می یابند. اجتناب از گیره یا کلمپ جراحی در حین انجام لیزر لابیاپلاستی باعث می شود بافت سالم تر بماند و در نتیجه باعث تسریع بهبود بافت می شود. برش های جراحی لیزر با التهاب کمتری نسبت به برش های سنتی جراحی بهبود می یابند. التهاب کمتر در هنگام بهبودی می تواند باعث کاهش جای زخم شود و احمتال عفونت بعد از عمل کمتر شود. با توجه به اینکه لابیا مینور یکی از ظریف ترین و حساس ترین بافت های بدن است بهتراست با لطیف ترین روش جراحی درمان شود. لیزر لابیاپلاستی از آسیب به بافت جلوگیری می کند و روش ارجح برای بیماران لابیاپلاستی است.

فرق لابیاپلاستی با لیزر با جراحی

فرق لابیاپلاستی با لیزر با جراحی

جراحان زیبایی زنان در خصوص فرق بین لابیاپلاستی با لیزر و جراحی بیان می کنند که بارزترین تفاوت این دو روش در نقاهت پس از عمل می باشد، اشخاصی که معمولا لابیاپلاستی با لیزر را انجام می دهند، به دلیل اینکه ممکن است کلیتوریس جراحی نشود و یا جراحی خیلی پیچیده ای بر روی لابیاها انجام نشود ، پس از گذشت چند ساعت از عمل تمامی فعالیت های خود را از سر می گیرند در جراحی لابیاپلاستی با لیزر اگر لابیاها بزرگ نباشد می توان از لابیاپلاستی بدون بخیه هم استفاده کرد که به کمک روش سافت سرجری نه تنها عمل با خونریزی و درد همراه نیست بلکه هیچ گونه بخیه ای بر روی لابیاها انجام نمی شود .

نکاتی که باید به آن توجه کنید

در هر دو روش بهتر است که شخص یک نفر را به عنوان همراه داشته باشد و در ۲۴ ساعت اول یک استراحت نسبی داشته باشد، در زمان خوابیدن هم بهتر است پاها به حالت L باشد تا فشاری به ناحیه دستگاه تناسلی وارد نشود. نکته ای که بانوان باید به آن توجه نمایند این است که عمل زیبایی لابیاها را جراح برحسب سایز لابیاها و وضعیت آنها مشخص می کند، در بانوانی که لابیاهای بسیار بزرگی دارند امکان انجام لابیاپلاستی بدون بخیه وجود ندارد .

در نهایت، برای تصمیم‌گیری درباره روش مناسب لابیاپلاستی، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک شما می‌تواند با بررسی وضعیت شما و در نظر گرفتن ترجیحات و نیازهای شما، بهترین گزینه را برای شما مشخص کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیــنــک هــای مفــیــد