کربوکسی تراپی واژن - دکتر فاطمه ارشادی

صفر تا صد کربوکسی تراپی یا جوانسازی واژن

کربوکسی تراپی واژن یکی از روش‌هایی است که برای جوانسازی واژن استفاده می‌شود. واژن ممکن است به علت مواردی از قبیل افزایش سن و عوامل ژنتیکی و محیطی دچار مشکلاتی مثل تغییر رنگ، خشکی و چین و چروک شود. این مشکلات معمولا برای خانم‌ها آزاردهنده بوده و به دنبال راهی برای درمان آن می‌گردند. کربوکسی تراپی واژن بهترین روش درمانی برای مقابله به این سری از مشکلات است.

انجام کربوکسی تراپی واژن می‌تواند در اکسیژن‌رسانی به بافت واژن نیز موثر باشد. ماهیت این نوع روش درمانی تزریق دی اکسید کربن بوده و انجام آن حدود نیم ساعت طول می‌کشد. باز شدن بافت و بالا رفتن فعالیت عروق واژن پس از کربوکسی تراپی موجب سهولت در انتقال اکسیژن شده و در نهایت بافت واژن تا حدودی بهبود می‌یابد. افرادی که قصد انجام کربوکسی تراپی واژن را دارند با مطالعه این مقاله می‌توانند اطلاعات لازم را در خصوص این روش درمانی کسب نمایند.

منظور از کربوکسی تراپی واژن چیست؟

کربوکسی تراپی واژن یک عمل سرپایی بوده و از تزریق گاز دی اکسید کربن به بافت واژن انجام می‌شود. کربوکسی تراپی در نهایت باعث افزایش جریان خون، افزایش اکسیژن‌رسانی به بافت، ترمیم و تغذیه بافت آسیب‌دیده می‌گردد. موارد گفته‌شده در نهایت میزان کلاژن‌سازی در بافت پوست واژن را بالا برده که نتیجه آن جوانسازی و طراوت واژن است.

گاز دی اکسید کربن در کربوکسی تراپی واژن مستقیما به بافت واژن تزریق می‌شود. گاز دی اکسید کربن یک گاز ترومبوژنیک بوده و درعمل‌هایی مثل لاپاراسکوپی نیز استفاده ‌می‌شود و تقریبا بی‌ضرر است. کربوکسی تراپی به‌عنوان یک روش درمانی تقریبا سریع‌الاثر بوده و گاها تغییرات حاصل از آن بعد از یک جلسه نیز تا حدودی قابل مشاهده است.

جوان‌سازی واژن به چه معنا است ؟

پیش از آن که درباره نحوه انجام کربوکسی تراپی یا جوانسازی واژن توضیح دهیم بهتر است به این موضوع بپردازیم که جوان‌سازی واژن دقیقا چیست و چرا نیاز به انجام این کار داریم؟

روند پیر شدن پوست یک روند کاملا طبیعی است که در همه افراد رخ می‌دهد؛ اما ممکن است به دلایلی این روند سریع‌تر شود و نشانه‌های پیری پوست زودتر از چیزی که باید خود را نشان دهند. ناحیه تناسلی نیز از این قاعده مستثنی نیست و ممکن است تحت تاثیر این عوامل دچار چین و چروک شود و زیبایی خود را از دست بدهد.

معمولا ناحیه تناسلی خانم‌ها به دلیل تغییرات هورمونی و به خصوص زایمان طبیعی زودتر از دیگر قسمت‌های بدن دچار افتادگی یا چین و چروک می‌شود و شکل طبیعی خود را از دست می‌دهد. به طور کلی دلایل زیر می‌توانند باعث پیر شدن یا تیرگی پوست واژن خانم‌ها شوند:

  • زایمان طبیعی به خصوص اگر پشت سر هم باشد؛ به گونه‌ای که واژن زمان کافی برای ترمیم مجدد را پیدا نکند.
  • خودارضایی
  • تغییرات هورمونی ناشی از بارداری و یائسگی
  • افزایش سن
  • استفاده از تیغ یا ژیلت برای اصلاح موهای زائد

مجموعه این عوامل در کنار یکدیگر می‌توانند بر روی زیبایی واژن تاثیر بگذارند و باعث بروز چین و چروک در آن شوند، اما نگران نباشید؛ چرا که اثرات ناشی از همه این دلایل از طریق کربوکسی تراپی واژن قابل درمان هستند، تنها باید پزشک شما را معاینه کند تا دقیقا بدانید که به چند جلسه برای درمان نیاز دارید.

کاندیدای مناسب کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی واژن برای چه کسانی مناسب است؟

کربوکسی تراپی برای زنانی که مشکلاتی مانند تیرگی واژن، خشکی واژن و … مناسب است. چرا که کربوکسی تراپی به رفع تیرگی واژن کمک کرده و خشکی واژن را که می‌تواند به دلایل تغییرات هورمونی، زایمان و سایر موارد باشد را درمان می‌کند. علاوه بر این، این روش درمانی می‌تواند برای کسانی که مشکل افتادگی واژن و کاهش میل جنسی را دارند نیز مفید باشد.

البته باید توجه داشته‌باشید که قبل از انجام کربوکسی تراپی حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا مطمئن شوید جزو افرادی نیستید که کربوکسی تراپی برای آنان مضر است و توصیه نمی‌شود.

مراحل انجام کربوکسی تراپی واژن

1- مشاوره و معاینه اولیه:

در جلسه اول، باید با پزشک متخصص مشورت کرده و سپس پزشک با معاینه کردن ناحیه واژن نظر خود را بیان می‌کند. در این مرحله متخصص زنان تعیین می‌کند که آیا این روش برای شما مناسب هست یا خیر. در این زمان، در صورت داشتن بيماری‌‌های زمینه‌ای و یا مصرف داروهای خاص حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

2- انجام کربوکسی تراپی:

در این مرحله، متخصص زنان ابتدا از بی‌حسی موضعی برای کاهش درد استفاده می‌کند. سپس اقدام به تزریق گاز دی اکسید کربن می‌کند که این تزریق می‌تواند به صورت داخلی و یا خارجی باشد. انتخاب یکی از این دو روش باید توسط پزشک انجام شود‌.

3- انجام مراحل پایانی:

 پس از انجام تزریق، پزشک ممکن است با ماساژ به پخش گاز در تمام ناحیه واژن کمک کند‌. در آخر پزشک باید مراقبت‌های پس از تزریق را به شما آموزش داده و توصیه‌های لازم را برای شما بیان کند.

کربوکسی تراپی واژن در چند جلسه انجام می‌شود؟

کربوکسی تراپی واژن باید تحت نظر پزشک انجام‌شود. قبل از هرگونه اقدامی پزشک مربوطه بافت مربوط به واژن را بررسی کرده و به طور کامل معاینه می‌کند و بر اساس شدت مشکلاتی مثل چین و چروک،  تیرگی و… طول درمان و تعداد جلسات مربوط به کربوکسی تراپی واژن را مشخص می‌کند.

به طور کلی  برای دریافت نتیجه مطلوب چیزی حدود ۶ الی ۱۲ جلسه نیاز است. با این حال تاکید می‌شود که همه چیز به نتایج معاینات توسط پزشک بر‌می‌گردد و تعداد جلسات نیز طبق صلاح‌دید پزشک به بیمار اعلام می‌شود.

ماندگاری کربوکسی تراپی واژن

کاربردهای کربوکسی تراپی زنان

کربوکسی تراپی کاربردهای فراوانی داشته و برای موارد زیادی استفاده می‌شود. در ادامه قصد بررسی هریک از این موارد را داریم:

● جوانسازی واژن

یکی از کاربردهای مهم و اصلی این روش درمانی، جوانسازی واژن است. با بالا رفتن سن، پوست واژن خشک و تیره شده و افتادگی پوست در این‌ ناحیه رخ می‌دهد. کربوکسی تراپی منجر به سفت شدن واژن و رفع افتادگی واژن می‌شود.

● رفع خشکی واژن

خشکی واژن به دلایل مختلفی از جمله در دوران یائسگی و شیردهی ایجاد خواهد شد. کربوکسی تراپی با افزایش گردن خون در این ناحیه منجر به رفع خشکی واژن خواهد شد.

● رفع تیرگی‌های پوست

در برخی نواحی پوست شاهد تیرگی‌هایی هستید که دلایل مختلفی برای این تیرگی‌ها وجود دارد‌. دلایلی مانند افزایش سن، بارداری، بیماری‌های خاص ‌و… . کربوکسی تراپی با روشن کردن پوست، تيرگی‌ها را از بین خواهد برد.

● افزایش میل جنسی

کربوکسی تراپی میل جنسی را در زنان افزایش خواهد داد‌، زیرا باعث تحریک هورمون‌های جنسی می‌شود و به کیفیت رابطه جنسی شما کمک خواهد کرد‌.

● رفع افتادگی واژن

از دیگر کاربردهای مفید کربوکسی تراپی برای مشکلات شایع زنان، رفع افتادگی واژن است. این مشکل بر اثر دلایل مختلفی ایجاد می‌شود که با کربوکسی تراپی برطرف خواهد شد.

● رفع جای زخم‌ها

شما نیز ممکن است در ناحیه واژن زخم‌هایی ناشی از زایمان، سوختگی و… داشته‌باشید. کربوکسی تراپی می‌تواند به رفع جای این زخم‌ها و بهبود ظاهر واژن کمک کند.

مزایا کربوکسی تراپی واژن نسب به دیگر روش های جوانسازی واژن

کربوکسی تراپی واژن یکی از روش‌های جوانسازی واژن بوده و علاوه براین که انجام آن بدون درد و خون‌ریزی است، به نسبت سایر روش‌های جوان سازی واژن مزایای دیگری هم دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • دوره نقاهت بسیار کوتاه
  • اقتصادی‌بودن به نسبت سایر روش‌های جوانسازی واژن
  • عدم نیاز به بخیه و برش در قسمت واژن
  • بهبودی و جوابدهی سریع تر
  • عدم نیاز به بستری‌شدن
  • ترفندی سرپایی و کم دردسر، بدون درد و خونریزی
  • افزایش اعتماد به نفس جنسی و بهبود کیفیت رابطه
  • تقویت نقطه G که منجر به افزایش لذت جنسی و میل جنسی فرد خواهد شد
  • درمان خشکی واژن
  • از بین بردن مشکل سوزش و خارش در زمان برقراری رابطه جنسی
  • از بین بردن سلولیت ها

تعداد جلسات کربوکسی تراپی واژن

تعداد جلسات کربوکسی تراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد، با توجه به نوع فعالیت درمان برای هر فرد تعداد جلسات متفاوت است. کربوکسی تراپی واژن به منظور سفید کردن ناحیه تناسلی و رفع استریاهای پوستی بین 6 تا 8 جلسه و در مواردی 12 جلسه به طول خواهد انجامید.

💄 بیشتر بخوانید: سفید کردن واژن با لیزر

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی واژن

مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی واژن به عوامل مختلفی مانند سن، سبک زندگی، نوع مشکل و شدت آن و موارد دیگر بستگی دارد. اما معمولا نتایج این روش بین 6 تا 12 ماه ماندگاری دارد. البته می‌توان با مراجعه به پزشک زنان با تجربه و رعایت دستورات و توصیه‌های او مدت ماندگاری کربوکسی تراپی را افزایش داد.

تاثیر کربوکسی تراپی واژن بر رابطه جنسی

خشکی واژن از دلایل مشکلات مربوط به ارگاسم در زنان می‌باشد. یکی از مزایای کربوکسی تراپی واژن آبرسانی به بافت واژن  و بهبود ترشحات واژن است که می‌تواند تا حدودی مشکلات مربوط به ارگاسم در خانم‌‌ها و افزایش لذت جنسی در آن‌ها را رفع نماید.

از دیگر مزایای کربوکسی تراپی واژن ترمیم بافت‌های آسیب‎ دیده و افزایش خاصیت ارتجاعی بافت واژن است که در بالا بردن کیفیت رابطه جنسی برای خانم‌ها نقش دارد. همچنین رفع تیرگی واژن و زیباسازی ظاهر آن در بالا بردن اعتماد به نفس در خانم‌ها نقش به‌سزایی دارد که این اعتماد به نفس نیز در بهبود روابط جنسی تا حد زیاد اثرگذار است.

محدودیت های انجام کربوکسی تراپی واژن

همانطور که گفته شد کربوکسی تراپی مزایای بسیاری داشته و عوارض خاصی ندارد. با این حال کربوکسی تراپی واژن علاوه بر جنبه درمانی، جنبه زیبایی نیز داشته و ممکن است انجام آن برای گروهی از افراد غیر قابل استفاده باشد.

گروه‌هایی که منع استفاده از این روش درمانی را دارند عبارتند از:

  • افرادی که بیماری قلبی دارند.
  • افرادی که سابقه بیماری تنفسی مثل آسم و مشکلات ریوی دارند.
  • افرادی که مشکلات مربوط به انعقاد خون دارند.
  • افرادی  که مشکلاتی مثل عفونت های قارچی و باکتریایی در قسمت واژن دارند.
  • افرادی که سابقه فشار خون بالا و دیابت کنترل نشده دارند.
  • افرادی  که کم خونی شدید یا مشکلات کلیوی دارند.
  • زنانی که اقدام به بارداری کرده اند یا بارداند.
  • زنان شیرده
  • افرادی که بیماری های خاص داشته و تحت شیمی درمانی هستند.
  • افرادی که به بیماری سرطان به خصوص سرطان دهانه رحم مبتلا هستند.
  • افرادی که در محدوده واژن یا به طور کلی ناحیه بیکینی دارای زگیل تناسلی فعال هستند.
  • افرادی که بیماری‌های پوستی و گلوکوم دارند.

نکاتی مهم راجع به کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی واژن یک روش درمانی و زیبایی بوده که با اهدافی مثل ترمیم بافت آسیب‌دیده واژن، رفع تیرگی واژن، بهبود کیفیت روابط جنسی و… انجام می‌‌شود. این روش درمانی بدون خونریزی بوده و درد ناشی از آن نیز بسیار کم است.
ماهیت کربوکسی تراپی تزریق دی اکسید کربن به بافت مورد نظر است و عوارضی ندارد. باید گفت دریافت نتیجه مطلوب از کربوکسی تراپی طی یک جلسه ممکن‌نیست و تعداد جلسات لازم برای انجام آن به وسیله پزشک مورد نظر مشخص خواهد شد.

نکات کربوکسی تراپی واژن

شایعاتی که نباید درباره کربوکسی تراپی واژن باور کنید…

زمانی که درباره روش کربوکسی تراپی واژن تحقیق می‌کنید، ممکن است به شایعاتی بربخورید که واقعیت ندارند و برخی افراد به دلیل انجام این عمل در مراکز غیرمجاز مانند کلینیک‌های زیبایی فاقد مجوز به آن دچار شده‌اند. این شایعات را باور نکنید و مطمئن باشید که اگر کربوکسی تراپی را در مراکز معتبر و زیر نظر پزشک متخصص زنان انجام دهید هیچ مشکل خاصی برایتان به وجود نخواهد آمد. در ادامه برخی از مهم‌ترین این شایعات اشتباه را بیان خواهیم کرد:

+ گاز کربن دی اکسید سمی است و به بدن آسیب می‌رساند !

وجود مقدار مشخصی از CO2 در بدن ما نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ بلکه برای متابولیسم بدن نیز لازم است. در واقع تولید گاز کربن دی اکسید در بدن برای تکمیل فرایند تنفس الزامی است و اگر این اتفاق رخ ندهد یعنی ریه‌ها کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند.
نکته مهم اینکه بدن افزایش این گاز را به عنوان یک عامل خطر می‌شناسد و با افزایش گردش خون به ناحیه‌ای که حجم زیادی CO2 در آن قرار دارد، تلاش می‌کند که سطح اکسیژن را به تعادل برساند. همین واکنش طبیعی بدن و افزایش اکسیژن رسانی به ناحیه تزریق در کربوکسی تراپی، باعث تحریک سلول‌های تولیدکننده کلاژن می‌شود و به مرور زمان چین و چروک‌های ایجاد شده در واژن را از بین می‌برد.

+ کربوکسی تراپی بر روی قدرت باروری تاثیر می‌گذارد !

یکی از نگرانی‌های بانوان کاندید کربوکسی تراپی واژن این است که این عمل بر روی تخمدان‌های آن‌ها تاثیر منفی بگذارد و توانایی باروری را کاهش دهد. این نگرانی کاملا قابل درک است، اما باید بگوییم که شایعه‌ای بیش نیست. کربن دی اکسیدی که در این عمل به زیر پوست تزریق می‌شود هرگز به عمق آن نفوذ نمی‌کند و به همین دلیل هیچ تداخلی با هورمون‌ها و اعصاب این ناحیه نخواهد داشت. از طرف دیگر هیچ ماده‌ای به داخل واژن تزریق نمی‌شود که از این طریق به رحم و تخمدان‌ها برسد و عملکرد آن‌ها را مختل کند؛ بنابراین کربوکسی تراپی واژن علاوه بر قدرت باروری خانم‌ها بر روی نظم قاعدگی یا تمایلات جنسی نیز هیچ تاثیر منفی نخواهد گذاشت.

+ کربوکسی تراپی باعث کاهش میل جنسی می‌شود !

اتفاقا این موضوع کاملا برعکس است و همانطور که اشاره شد می‌توان این عمل را یکی از راهکارهای خوب برای افزایش تمایلات جنسی در خانم‌ها دانست. معمولا خانم‌ها در رابطه جنسی اهمیت زیادی به زیبایی اندام‌های جنسی خود می‌دهند و دوست دارند که جذاب به نظر برسند. در نتیجه این عمل واژن ظاهر جوان‌تری دارد و چین و چروک‌ها و افتادگی‌ها در ناحیه تناسلی از بین رفته خواهد رفت؛ به همین دلیل بانوان با اعتماد به نفس بالاتری وارد رابطه شده و در مقایسه با قبل خیلی بیشتر از آن لذت می‌برند.

*~ سوالات متداول کبوکسی تراپی واژن ~*

آیا کربوکسی تراپی واژن یک روش درمانی دردناک می‌باشد؟

کربوکسی تراپی از طریق تزریق دی اکسید کربن به وسیله سوزن های نازک به بافت واژن صورت می‌گیرد که در کاهش درد ناشی از تزریق اثر‌ میگذارد. البته استفاده از پمادهای بی حسی قبل از تزریق نیز می‌تواند تا حد زیادی درد مربوط به تزریق را کاهش دهد.

هزینه کربوکسی تراپی واژن چقدر است؟

هزینه‌های مربوط به کربوکسی تراپی واژن به صورت جلسه‌ای محاسبه می‌شود. تعداد جلسات نیز به شدت مشکلات بیمار برمی‌گردد و تعیین آن توسط پزشک انجام‌ می‌شود. بدیهی است که هرچه تعداد جلسات بیشتر باشد هزینه نهایی نیز بیشتر است.

عوارض کربوکسی تراپی واژن چیست؟

کربوکسی تراپی یک روش بی ‎خطر بوده و در بیشتر موارد عوارضی ندارد. گاها بعد از تزریق ممکن است در محل تزریق کبودی ایجاد شود که کمتر از یک هفته رفع می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیــنــک هــای مفــیــد